sunnuntai 13. lokakuuta 2019

Kesän makuja


Palataanpa hetkeksi kesäisiin tunnelmiin ja makustellaan näitä viilentäviä herkkuja. Makustelu tapahtuu tietenkin vain silmillä, sillä nämä kesäherkut on valmistettu Fimosta.





Mun oli ihan pakko kokeilla tehdä pikkuisia Twister-mehujäitä. Se ei taida ihan lempparimehujääni kuitenkaan olla, mutta varmasti yksi hauskimmista massailla. Jäätelötuutteja olen tehnyt ennenkin, mutta en näissä väreissä. Nyt makuja on yhteensä kuusi: vanilja, mansikka ja päärynä sekä uusina tuttavuuksina banaani, minttu ja suklaa.




Jäätelökeksit on vaan niin hyviä! Ja tällaisina miniversioina ihan tuhottoman söpöjä, vai mitä?





Tein muutaman pirtelön testimielessä ja näistähän tulikin ihan kivoja. Yksi pirtelötilauskin jo saapui. Tilaustöitä on tippunut muutenkin hyvin runsaasti tässä muutaman kuukauden aikana, joten postausaiheet ei ainakaan heti lopu kesken. Tosin tästä syystä en usko ehtiväni pitää tänä vuonna blogijoulukalenteria, vaikka kovasti tahtoisinkin. Se ei vaan oo mahdollista ainakaan siinä muodossa johon oon tottunut, mutta ehkä keksin jotain yhtä kivaa, mikä ei vie niin paljoa aikaa.


8 kommenttia:

  1. Ihanat herkut ja niin syötävän näköisiä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Anu. ♥ Ja anteeksi, että kommentin julkaisu on kestänyt!

      Poista
  2. Mä en ole ehkä käynyt sun blogissa koskaan tai en pitkään aikaan.
    Mutta mun on pakko tunnustaa tyhmyyteni, mutta mitä noi söpöt jutut on? Tai siis mitä niillä tehdään?
    Mukavaa tiistai iltaa sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heipat pitkästä aikaa! :) Pahoittelen, että vastaus on kestänyt. Gmail oli suuressa viisaudessaan ihan yhtäkkiä päättänyt, että blogikommenttien ilmoitukset ovatkin roskapostia - onneksi satuin kurkkaamaan roskapostikansioon.

      Kiva kun kysyit, etkä oo ollenkaan tyhmä. ♥ Fimojuttujahan voi käyttää vaikkapa nukkekodeissa tai lasten leikeissä, oikeastaan ihan missä vaan. Itse teen näistä koruja - tai oikeammin näitä lähtee nykyisin enimmäkseen toisille koruilijoille jatkojalostukseen. :)

      Poista
    2. Mä mietinkin että voisko noita käyttää nukkekodissa, pitääpä pitää mielessä.
      Osaatko sanoa missä mittakaavassa nuo on, mun nukkekoti on 1:12 kokoa.

      Poista
    3. Oikein hyvin voi. ^^ Moni tekee Fimosta esimerkiksi nukkekotiruokia, mutta siitähän saa muovailtua halutessaan ihan mitä tahansa muutakin. Mittakaavasta mulla ei ole hajua, teen fiiliksen mukaan ja sellaisia, jotka näyttää itsestä hyviltä (ja ovat koruilutarkoitukseen tarpeeksi pienikokoisia). Keskenään nämä ei oo mitenkään oikeassa suhteessa, esim. nuo mun pirtelöt on pienempiä kuin monet tekemäni keksit. :)

      Poista
  3. No johan on herkulliset. Tekisin kaulakorun, jossa koko kesä kulkisi kaulalla.

    VastaaPoista

Kommenttisi piristää päivääni. ♥